Toegangsbeleid collectie en studiezaal Juridische Bibliotheek

Van 1 oktober tot 1 juli zijn de studiezaal en collectie van de Juridische Bibliotheek (JB) tussen 09.00 en 17.00 uur alleen toegankelijk voor studenten die een opleiding volgen bij de Faculteit der Rechtsgeleerdheid (inclusief PPLE) en voor medewerkers van de FdR. Toegang is daarbij alleen mogelijk met een geactiveerde UvA-collegekaart of medewerkerskaart.

Voor overige gebruikers zijn de collectie en studiezaal toegankelijk na 17.00 uur. De balieruimte is wel de gehele dag toegankelijk. Zie voor meer informatie Diensten voor bibliotheekgebruikers die niet aan de FdR zijn verbonden.

In de zomermaanden (1 juli tot 1 oktober) is de gehele bibliotheek toegankelijk voor alle bibliotheekgebruikers.

Diensten voor bibliotheekgebruikers die niet aan de FdR zijn verbonden

Tijdens de openingstijden van de JB zijn de volgende faciliteiten en diensten beschikbaar voor alle bibliotheekgebruikers:
•  38 studieplaatsen in de balieruimte
•  ophalen van reserveringen en aangevraagd (JB)-materiaal
•  inleveren van geleend materiaal
•  lenen van verplichte literatuur
•  repro- en computerfaciliteiten
•  ondersteuning via de balie

Van maandag tot en met donderdag is na 17.00 uur de gehele bibliotheek toegankelijk voor alle bibliotheekgebruikers. Op vrijdag sluit de JB om 17.00 uur.

Wie heeft tussen 9.00 en 17.00 uur toegang tot de (stille) studiezaal en de collectie?

•  studenten die een opleiding volgen bij de FdR (met een geactiveerde collegekaart)
•  studenten die een opleiding volgen bij PPLE (met een geactiveerde collegekaart)
•  medewerkers met een (gast)aanstelling bij de FdR (met een geactiveerde medewerkerskaart)
•  tijdelijke gasten van de wetenschappelijke afdelingen van de FdR (met een servicekaart)

Wie heeft tussen 9.00 en 17.00 uur géén toegang tot de (stille) studiezaal en de collectie?

•  studenten die een opleiding volgen bij een andere faculteit van de UvA, ook wanneer zij een bijvak volgen bij de FdR
•  buitenpromovendi die geen gastaanstelling hebben
•  anderen die geen gastaanstelling hebben, maar toch betrokken zijn bij de FdR
•  externe bibliotheekgebruikers, inclusief houders van een lenerspas en UKB-pas

Waarom toegang tot de studiezaal beperken?

De Faculteit der Rechtsgeleerdheid heeft deze beslissing genomen om ervoor te zorgen dat de juridische collectie en studieplaatsen goed toegankelijk blijven voor FdR-medewerkers en studenten die een opleiding volgen bij de Faculteit.
Deze toegankelijkheid staat sinds de komst van de Faculteit naar de Roeterseilandcampus onder druk door de steeds groter wordende belasting van de studievoorzieningen in de Juridische Bibliotheek.
Door de gehele Juridische Bibliotheek vanaf 17.00 uur voor alle bibliotheekgebruikers toegankelijk te houden, blijft het voor iedereen mogelijk om in de studiezaal de collectie te raadplegen en de studieplaatsen te gebruiken.

Vragen?

Meld je aan de balie van de Juridische Bibliotheek of
•  stuur een e-mail: jb-fdr@uva.nl
•  bel: 020 525 3843