Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Veelgestelde vragen

Heb je vragen, meldingen of klachten? Lees dan eerst de antwoorden op veelgestelde vragen. Dat helpt jou misschien ook verder.

Studeren en faciliteiten

 

Online toegang, lenen en retourneren

  • Hoe lang duurt de levering van mijn boeken?

    Meestal ligt aangevraagd materiaal binnen een tot twee werkdagen voor je klaar op de gewenste locatie. Tijdens feestdagen en weekenden vindt er geen levering van materialen plaats. Wanneer het materiaal voor je klaar ligt, ontvang je van ons een afhaalbericht per e-mail.

  • Hoe kom ik bij de digitale collectie van de Bibliotheek?

    UvA-studenten en -medewerkers krijgen toegang tot digitale collecties door in te loggen in CatalogusPlus (rechts bovenin). Bij sommige databases kan het nodig zijn eerst VPN aan te zetten.

    Externe leners die de digitale collectie willen raadplegen, kunnen een collectie-pc gebruiken op de UB Singel. Deze pc's zijn te vinden op de eerste verdieping, naast de informatiebalie.

  • Wat kan ik als externe lener?

    Onder externe leners worden verstaan: particuliere leners, alumni en leners van andere universiteiten of gelieerde instellingen.

    Externe leners kunnen gedrukte materialen aanvragen via CatalogusPlus en ophalen bij de UB Singel. Daarnaast kunnen externe leners erfgoedmaterialen en bijzondere collecties inzien op de onderzoekzaal Allard Pierson.

    Externe leners kunnen de digitale collectie raadplegen via de collectie-pc's op de eerste verdieping van de UB Singel (naast de informatiebalie). Ook kunnen externe leners gebruikmaken van de open collecties op alle bibliotheeklocaties.

    Het is voor externe leners niet mogelijk om te studeren in de bibliotheek of een studieplek te reserveren.