De Bibliotheek UvA biedt op proef toegang tot Policy Commons, een database die toegang geeft tot publicaties van internationale denktanks, IGO's en NGO's. De proefperiode loopt van 2 oktober t/m 12 november 2023. Medewerkers en studenten die tijdens de proef gebruik maken van de database worden opgeroepen hun feedback te delen met de Bibliotheek.

Policy Commons is een zoekplatform dat toegang biedt tot beleidsdocumenten, research en working papers, grafieken, media, casestudies en datasets van meer dan 24.000 organisaties (NGO's, denktanks, IGOs en onderzoekscentra). Deze zogenaamde grijze literatuur is meestal niet makkelijk te vinden. Policy Commons biedt een doorzoekbare directory met toegang tot uitgebreide full-text documenten, gepubliceerd door organisaties in 160 landen, zoals Amnesty International, Environmental Law Institute, Raad van Europa, Intergovernmental Panel on Climate Change, Global Knowledge Partnership on Migration and Development, Africa Institute of South Africa, Education Sub-Saharan Africa, African Union, Rand Corporation, The Asia Foundation, OESO, WHO, ILO, Pew Research Centre, Heritage Foundation, etc.

Deel je feedback

De proefversie geeft toegang tot alle beschikbare documenten om zo de functionaliteit en mogelijk gebruik van de database te kunnen beoordelen. Geef hier jouw feedback. Jouw feedback is belangrijk en helpt bij de aankoopbeslissing voor deze database.