LAB42 is de nieuwe hub voor talentontwikkeling op het gebied van Digitale Innovatie en AI in Science Park. De Bibliotheek heeft hier 225 nieuwe studieplekken gerealiseerd met oog voor de verschillende behoeften van studenten.
Op iedere verdieping vind je ook samenwerktafels, met verrijdbare whiteboards. Altijd in nabijheid van planten en koffie. Copyright: BCA

Eerste drie verdiepingen

De nieuwe studieplekken zijn verspreid over de eerste drie verdiepingen van het gebouw. Direct bij binnenkomst kunnen studenten plaatsnemen in het atrium, waar verschillende zitjes zijn gemaakt om koffie te drinken en bij te praten met medestudenten. Er zijn ook tafels en banken voor groepswerk in de open ruimte. Het atrium heeft veel groen en natuurlijke lichtinval. Vanuit het atrium hebben studenten uitzicht op veel verschillende werkplekken op de overige verdiepingen.

Muisstil

In de buitenschil van het gebouw bevinden zich plekken voor geconcentreerd werken, in grotere rustige ruimtes, met uitzicht op de campus. Op alle drie de verdiepingen is er ruimte voor geconcentreerd werken; maar hoe hoger men in het gebouw komt, hoe groter het aanbod van dit soort studieplekken.

Over het ontwerp

Wat opvalt is dat LAB42 een zeer kleurrijk en licht interieur heeft. Dit is het werk van architectenbureau Studio Groen+Schild. Studenten hebben meegedacht over indeling en meubilair. Hierdoor heeft elke studieplek een stopcontact, zijn er comfortabele stoelen en geen krukken zonder rugleuning”, vertelt Marloes van Wagtendonk, Projectmanager Innovatieve Library Learning Spaces binnen de Bibliotheek.

Work in progress

De komende weken worden de laatste meubels geplaatst. Er komen meer stopcontacten in de tafels en het meubilair wordt vervangen: “Wat er nu staat, wordt grotendeels vervangen, dus het beste moet nog komen”, belooft Marloes.

Science Park

Met de realisatie van Library Learning Space LAB42 biedt de Bibliotheek in totaal circa 725 studieplekken verspreid over Science Park. Daarnaast kunnen studenten gebruik maken van de diensten en collectie van de Bibliotheek, de samenwerkings- en projectruimtes; de extra studieplekken in collegezalen (Reserveren kan via Mapiq) en de horecavoorzieningen op de campus.

Vragen? Neem contact op met de Bibliotheek