Wil je je onderwijs verrijken en ben je opzoek naar nieuwe mogelijkheden? In deze workshop maak je kennis met 3D printen als toepassing in het onderwijs en hoe zowel 3D print modellen als het proces van 3D printen bij kunnen dragen aan leerdoelen en leeractiviteiten. Gebaseerd op succesvolle voorbeelden van objecten geïntegreerd in het onderwijsontwerp van de VU, biedt deze workshop een solide basis om zelf aan de slag te gaan.
Kerngegevens van evenement 3D printen, de basis: ervaar de kracht van maakonderwijs
29 januari 2024
13:30 -14:50

Na succesvolle afronding van deze workshop:

• ken je de meerwaarde van 3D prints voor onderwijsdoeleinden

• ken je de meerwaarde van maakeducatie en de rol die 3D printers hierin kunnen spelen

• heb je ontdekt hoe 3D printen en 3D print modellen kunnen bijdragen aan jouw specifieke onderwijspraktijk en leer je hoe de universiteitsbibliotheek je hierbij ondersteunt

• weet je welke apparatuur beschikbaar is en wat de technische mogelijkheden zijn om 3D prints te gebruiken

Docenten van de HvA en UvA die deelnemen aan deze workshop kunnen ook na afloop van de workshop toegang krijgen tot de 3D-print faciliteiten van de VU (in overleg met de workshopinstructeur en op basis van beschikbaarheid).

Workshopinstructeur: Linde Voorend

Deze workshop is onderdeel van de Library Academy. Docenten en onderwijsondersteuners kunnen van maandag 29 januari t/m woensdag 31 januari 2024 deelnemen aan workshops bij de Bibliotheken van de Universiteit van Amsterdam, de Hogeschool van Amsterdam, en de Vrije Universiteit Amsterdam.

Het is helaas niet meer mogelijk je voor de Library Academy 2024 aan te melden.