Tijdens de tentamenperiode, op dinsdag 24 oktober, is er weer het UB Diner. Een gezellig etentje van een uur, waarna studenten weer vol nieuwe energie een avondstudiesessie in kan. In deze editie is de maaltijd geïnspireerd op het oudste kookboek 'Eenen seer schoonen ende excellenten coc-boeck' (eerste druk uit 1593).
Kerngegevens van evenement Schuif aan bij het UB Diner
24 oktober 2023
18:00 -19:30
Ruimte
Kantine
Afbeelding: Alex G on Unsplash

Tijdens de tentamenperiode, op dinsdag 24 oktober, vindt het UB Diner weer plaats. Een gezellig etentje van een uur, waarna studenten weer vol nieuwe energie een avondstudiesessie kunt starten.

Deze editie schaft de UB-pot een rijke uiensoep met gember, suiker, bier en een hartige havermout met specerijen en broodcroutons. Deze maaltijd is geïnspireerd op het oudste kookboek Eenen seer schoonen ende excellenten coc-boeck (eerste druk uit 1593). Samen met conservator Charlotte Kleyn neemt je een kijkje in de elitekeuken van de late middeleeuwen waarin veel specerijen worden gebruikt.

In een korte pubquiz kunnen studenten hun eigen kennis testen en een exemplaar van het kookboek winnen.

Universiteitsbibliotheek

Ruimte Kantine