* UITVERKOCHT * Op dinsdag 15 en woensdag 16 november (van 9.30 - 17.00 uur) organiseert de Bibliotheek een cursus van twee volledige werkdagen voor UvA-onderzoekers en masterstudenten die willen kennismaken met de beginselen van programmeren en plotten met Python.
Kerngegevens van evenement Carpentry workshop: inleiding programmeren en plotten met Python
15 november 2022
Einddatum
16 november 2022
C1.13, Belle van Zuylenzaal
Eva Lekkerkerker
trainers zijn: The Carpentries trainers

Er is steeds meer vraag naar data-gedreven onderzoek om antwoorden te vinden op complexe vraagstukken. De meest gangbare programmeertalen voor data-analyses zijn Python en R.

Het cursusmateriaal is gebaseerd op The Carpentries; een wereldwijde organisatie van onderzoekers, programmeurs en kenniswerkers die hun collega's op een laagdrempelige manier lesgeven in data- en softwarevaardigheden.

Tijdens deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

• Programmeren en plotten met Python

• Unix Shell

• GitHub

Vereiste basiskennis:

• Kennis van Python files en directories

• Kennis van een werkende Python directory

• Weten hoe je een Python interpreter start

Taal: Engels

Bij aanmelding verklaar je je akkoord met de  The Carpentries Code of Conduct

Inschrijving en kosten

De workshop wordt kosteloos aangeboden.

Maximaal aantal deelnemers: 20

Bij overintekening wordt een selectie toegepast op basis van achtergrond en motivatie. Uiterlijk 4 november 2022 ontvang je bericht of je deelname definitief is.

* UITVERKOCHT * Je bent welkom je in te schrijven voor de Workshop in januari 2023.

Universiteitsbibliotheek

Ruimte C1.13, Belle van Zuylenzaal