Kerngegevens van evenement Tweede presentatie: Ontdekt hoe de Bibliotheek ruikt
10 juni 2022
12:00 -12:30
Salon (ruimte naast de kantine)
Victoria-Anne Michel
Copyright: ODEUROPA_10 Researcher Caro Verbeek een pomander aan het ruiken ©CaroVerbeek

Victoria-Anne Michel liet zich binnen haar grotere onderzoek naar smellscapes in galeries, bibliotheken, archieven en musea met behulp van interviews, geurwandelingen en geurdagboeken de afgelopen weken inspireren door de Bibliotheek. Het onderzoekt maakt deel uit van project Odeuropa waarin een multidisciplinair team onderzoek doet naar het geurerfgoed van Europa.

Tijdens haar Mens in Residence, residentietijd in de Bibliotheek, heeft Victoria-Anne Michel verschillende geurwandelingen gehouden. Nu, aan het eind van de residentie periode, worden de resultaten gepresenteerd in een multi-zintuigelijke presentatie rond de smellscape van onze Bibliotheek.

Mens in Residence

Mens in Residence is een residentieplek in de Bibliotheek waarbij onze gast zich tijdens het verblijf van ongeveer een maand laat inspireren door de collectie, het gebouw, de locaties, de mensen of andere elementen van de Bibliotheek. Gasten zijn kunstenaars, wetenschappers, studenten, buurtbewoners, mensen. Tijdens de residentie wordt toegewerkt naar een eindpresentatie. Deze presentatie kan een activiteit of evenement zijn maar ook een kunstwerk, artikel, column of andere uitingsvorm.

Universiteitsbibliotheek

Ruimte Salon (ruimte naast de kantine)
Singel 425
1012 WP Amsterdam