Welke impact hebben de maatregelen die de UvA vanwege de coronacrisis heeft moeten nemen op het welzijn van studenten en medewerkers? Om het inzicht hierin te vergroten start de UvA woensdag 15 april met de ‘Crisismonitor’.

Alle studenten en medewerkers (met uitzondering van medewerkers van het Amsterdam UMC en buitenpromovendi, en met uitzondering van internationale uitwisselingsstudenten) ontvangen een e-mail waarin hun wordt gevraagd een korte vragenlijst in te vullen. De vragen hebben betrekking op hun zorgen over de crisis, de werk- of studiedruk, de informatievoorziening vanuit de UvA, en faciliteiten om thuis te kunnen werken of te studeren. Ook de mate waarin (extra) zorgtaken studenten en medewerkers bezighouden, wordt meegenomen in de monitor.

De uitkomsten zijn belangrijk voor het beleid en bestuur tijdens de coronacrisis, en worden gebruikt door de centrale organisatie en de faculteiten/diensten. Uitkomsten worden daarnaast gedeeld in berichtgeving in de medewerkers- en studentennieuwsbrieven en op de website.

De Crisismonitor bestaat uit herhaalde metingen. Na de eerste vragenlijst wordt studenten en medewerkers eens per 4 weken opnieuw gevraagd om mee te doen. Het invullen duurt ongeveer 5 minuten per keer. Hier kun je lezen hoe je privacy wordt beschermd.