Jaarlijks blikt het Data Science Centre, onderdeel van de Bibliotheek UvA, terug op de successen en hoogtepunten van het vorige jaar. Waar staat het Data Science Centre ruim twee jaar na oprichting?

Waar 2021 en 2022 vooral in het teken stonden van het opzetten van een infrastructuur, een onderzoeksprogramma en het aantrekken van leden, is er in 2022 en 2023 een betrokken interdisciplinaire community ontstaan. Eind 2023 heeft het Data Science Centre meer dan 70 aangesloten leden vanuit elke faculteit van de universiteit, waarmee het doel van 36 FTE in 2025 is overtroffen.

In 2023 werd alweer de derde editie georganiseerd van Data Science Day, een evenement dat de ontwikkelingen binnen de datawetenschap UvA-breed agendeert. De workshops op het gebied van digital skills die vanuit het DSC worden aangeboden worden goed bezocht. De onderzoeksprogramma's lopen en de wetenschappelijke impact van de community wordt steeds zichtbaarder. De initiatieven van het DSC worden enthousiast ontvangen en breed uitgelicht binnen de UvA.

Meer info

Lees het verslag ‘UvA Data Science Centre: Highlights 2023’ op de website van het Data Science Centre.