Na het succes van de Data Science Day 2021 vindt op donderdag 13 oktober 2022 voor de tweede keer de jaarlijkse Data Science Day plaats in Startup Village in Amsterdam Science Park.
data science day inschrijven 2022
Fotograaf Monique Kooijmans, Data Science Day

Gedurende de dag kom je meer te weten over de nieuwste ontwikkelingen in data science-onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam (UvA) en daarbuiten. Data science-technieken kunnen worden toegepast op bijna alle domeinen en onderzoeksgebieden. Zorg dus dat je erbij bent om inzicht te krijgen in de voordelen van data science voor jouw organisatie.

Het UvA Data Science Centre, onderdeel van de Universiteitsbibliotheek, organiseert deze dag in samenwerking met het Social and Behavioural Data Science Centre (SoBe DSC).

Data science kort uitgelegd

Data science is een vakgebied dat zich richt op het verkrijgen van inzichten en verbanden uit data. Die inzichten kun je doelgericht gebruiken om problemen en vraagstukken in je organisatie op te lossen.

Ochtend – interactieve workshops op locatie

09:00 - 12.00 uur (deuren open om 08.30 uur), aansluitend lunch

Het ochtendprogramma bestaat uit 2 hands-on en interactieve workshops over data science. Beide workshops worden persoonlijk gegeven in Startup Village en zijn alleen voor UvA-promovendi en -medewerkers.

Middag – pitchpresentaties en keynotes

13.00-17.00 uur, aansluitend netwerken en borrelen

Iedereen is welkom om deel te nemen aan het middagprogramma, dat begint met een update van het UvA Data Science Centre en haar leden en een introductie van enkele van de belangrijkste spelers binnen het datascience-ecosysteem van de UvA. Daarna volgen keynote presentaties door Dr. Steven Scholte (Universiteit van Amsterdam) en Prof. dr. Anne Beaulieu (Rijksuniversiteit Groningen), die zich beide zullen richten op sociale en gedragsmatige datawetenschapsonderwerpen.

Meer informatie en inschrijven

Inschrijven is gratis en is verplicht voor het ochtendprogramma en het middagprogramma.

Voor vragen over Data Science Day kun je mailen naar dsc@uva.nl.