VOLGEBOEKT/WACHTLIJST Ontwikkelingen in AI gaan momenteel razendsnel en zetten het onderwijs op zijn kop. Ze beïnvloeden niet alleen onderwijsinhoud, maar ook de wijze waarop die inhoud wordt overgebracht. In deze workshop leer je hoe je didactiek kunt aanpassen aan AI ontwikkelingen. Ook ontdek je hoe AI-technologieën nieuwe mogelijkheden bieden om effectieve onderwijspraktijken te ontwikkelen.
Kerngegevens van evenement Slim onderwijs: de kracht van AI in didactiek
31 januari 2024
13:30 -14:50

Na afloop van deze workshop:

• heb je inzicht in de veranderende dynamiek tussen AI en toetsing in het hoger onderwijs

• heb je inzicht in de veranderende dynamiek tussen AI en didactische werkvormen in het hoger onderwijs

• heb je concrete ideeën en praktische richtlijnen om didactische werkvormen aan te passen aan AI-ontwikkelingen

• ben je bekend met de uitdagingen en ethische overwegingen die gepaard gaan met het gebruik van AI in het onderwijs en heb je handvatten om hiermee om te gaan

Workshopinstructeurs: Jacqui Edwards en Ivar Kolvoort

Deze workshop is georganiseerd in samenwerking met het UvA Teaching en Learning Centre en is onderdeel van de Library Academy. Docenten en onderwijsondersteuners kunnen van maandag 29 januari t/m woensdag 31 januari 2024 deelnemen aan workshops bij de Bibliotheken van de Universiteit van Amsterdam, de Hogeschool van Amsterdam, en de Vrije Universiteit Amsterdam.

Het is helaas niet meer mogelijk je voor de Library Academy 2024 aan te melden.