Ontdek de wereld van open leermiddelen en hoe je ze efficiënt kunt inzetten in jouw onderwijspraktijk. Door hergebruik van open leermiddelen kun je niet alleen tijd besparen, maar ook je onderwijs verrijken en de meerwaarde ontdekken van samenwerking tussen instellingen. Tijdens deze workshop maak je kennis met diverse databases en zoekmachines waarin je waardevolle open leermiddelen kunt vinden en leer je hoe je deze kunt gebruiken in je onderwijs.
Kerngegevens van evenement Ontdek en deel: open leermiddelen in onderwijs
30 januari 2024
09:30 -10:50

Na afronding van deze workshop:

• ken je de belangrijkste voor- en nadelen voor het delen en hergebruiken van open leermiddelen

• kun je open leermiddelen vinden in diverse databases en zoekmachines

• weet je hoe je je eigen lesmaterialen kunt delen

• weet je onder welke voorwaarden je open leermiddelen mag hergebruiken

• kun je open leermiddelen op kwaliteit beoordelen

• ben je op de hoogte van de belangrijkste landelijke ontwikkelingen op dit gebied

Workshopinstructeurs: Harrie van der Meer en Linde Voorend

Deze workshop is onderdeel van de Library Academy. Docenten en onderwijsondersteuners kunnen van maandag 29 januari t/m woensdag 31 januari 2024 deelnemen aan workshops bij de Bibliotheken van de Universiteit van Amsterdam, de Hogeschool van Amsterdam, en de Vrije Universiteit Amsterdam.

Het is helaas niet meer mogelijk je voor de Library Academy 2024 aan te melden.