Hoe kunnen we diepere leerervaringen opdoen, vaardigheden verwerven en complexe onderwerpen behandelen door objecten te gebruiken? In deze sessie ervaar je de kracht van Object Based Teaching and Learning (OBTL). Door het zelf uit te proberen, leer je hoe je studenten diepgaand kunt betrekken bij de informatie die je wilt overbrengen door middel van gedetailleerde observatie van en multi-zintuigelijke interactie met objecten. We staan stil bij de vele toepassingen van OBTL en behandelen enkele concrete handvaten om aan de slag te gaan. OBTL is geschikt voor alle opleidingen en vakgebieden.
Kerngegevens van evenement Object Based Teaching and Learning: voel en ruik de toekomst van lesgeven
29 januari 2024
11:00 -12:20

Na afloop van deze workshop:

• heb je een duidelijk begrip van het concept "Object Based Teaching and Learning"

• heb je inzicht in de verschillende manieren waarop Object Based Teaching and Learning kan worden ingezet om studenten een rijkere leerervaring te bieden

• heb je een idee van de wijze waarop de bibliotheek ondersteuning biedt bij het implementeren van Object Based Teaching and Learning

• ben je op de hoogte van de erfgoedobjecten waarover de bibliotheek beschikt en hoe je deze kunt inzetten in jouw onderwijs

Workshopinstructeurs: Anouk Nuijten, Kim Dibbets en Linde Voorend

Deze workshop is onderdeel van de Library Academy. Docenten en onderwijsondersteuners kunnen van maandag 29 januari t/m woensdag 31 januari 2024 deelnemen aan workshops bij de Bibliotheken van de Universiteit van Amsterdam, de Hogeschool van Amsterdam, en de Vrije Universiteit Amsterdam.

Het is helaas niet meer mogelijk je voor de Library Academy 2024 aan te melden.