VOLGEBOEKT/WACHTLIJST Haal meer uit teksten, maak kennis met text mining! Met Voyant Tools kun je op teksten diverse digitale analyses uitvoeren zonder te hoeven programmeren. Ontdek verbanden en trends en laat je verrassen door nieuwe inzichten.
Kerngegevens van evenement Van tekst tot inzicht: duik dieper in tekstanalyse met Voyant
31 januari 2024
15:00 -16:20
Potgieterzaal

Na afronding van deze workshop:

• ken je de basisprincipes van text mining

• weet je hoe je Voyant effectief kunt gebruiken om teksten en tekstcorpora te verkennen en analyseren

• ben je bekend met toepassingen van Voyant in verschillende vakgebieden, zoals taal- en letterkunde, geschiedenis en sociale wetenschappen

Workshopinstructeur: Alice Doek

Deze workshop is onderdeel van de Library Academy. Docenten en onderwijsondersteuners kunnen van maandag 29 januari t/m woensdag 31 januari 2024 deelnemen aan workshops bij de Bibliotheken van de Universiteit van Amsterdam, de Hogeschool van Amsterdam, en de Vrije Universiteit Amsterdam.

Het is helaas niet meer mogelijk je voor de Library Academy 2024 aan te melden.

Universiteitsbibliotheek

Ruimte Potgieterzaal