Welke rol speelt het onderwijs in het bestrijden van desinformatie? Hoe kun je als docent studenten helpen kritische wereldburgers te zijn? Vanuit een kritische beschouwing van het begrip ‘waarheid’ verkennen we thema's als bias en censuur. En hoe je hierover een goed gesprek kunt voeren in je les. Daarnaast delen we waardevolle tips voor het herkennen van desinformatie.
Kerngegevens van evenement Desinformatie: de student als kritische professional
30 januari 2024
13:30 -14:50

Na afronding van deze workshop:

• heb je een duidelijk begrip van wat desinformatie inhoudt en ken je de belangrijkste criteria om het te beoordelen

• heb je  beter inzicht gekregen in verschillende aspecten van desinformatie, inclusief de rol die jouw confirmation bias kan spelen

• heb je inspiratie opgedaan voor mogelijke toepassingen in je onderwijs

Workshopinstructeur: Kim Dibbets en Harrie van der Meer

Deze workshop is onderdeel van de Library Academy. Docenten en onderwijsondersteuners kunnen van maandag 29 januari t/m woensdag 31 januari 2024 deelnemen aan workshops bij de Bibliotheken van de Universiteit van Amsterdam, de Hogeschool van Amsterdam, en de Vrije Universiteit Amsterdam.

Het is helaas niet meer mogelijk je voor de Library Academy 2024 aan te melden.