Het UvA Data Science Centre, onderdeel van de Universiteitsbibliotheek, nodigt je uit voor Data Science Day op vrijdag 13 oktober. Het centrale thema van dit jaar is interdisciplinaire samenwerking in datawetenschap. Toonaangevende experts en onderzoekers delen kennis en inzichten over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van datawetenschap en AI.
Kerngegevens van evenement Data Science Day 2023
13 oktober 2023
09:00 -18:30

Wat zijn inspirerende voorbeelden van interdisciplinaire datawetenschap aan de UvA? Hoe kunnen we zorg dragen voor zowel de ethische, juridische en sociale aspecten van kunstmatige intelligentie? Ontdek het op Data Science Day! De dag begint met workshops over datawetenschap voor UvA-onderzoekers. Voor het middagprogramma is iedereen die interesse heeft welkom.

Ochtendprogramma

UvA-onderzoekers kunnen in de ochtend aanschuiven voor hands-on workshops en kennisuitwisseling. Krijg de fijne kneepjes van datawetenschappelijke methoden in de vingers en meld je aan voor een workshop 'Introduction to computer vision' (geen voorkennis vereist) of 'Building an interactive web application with R' (als je over basiskennis van R en RStudio beschikt). Aanmelden is gratis, lunch is inbegrepen.

• Tijd: 09:00 – 13:30 uur (inloop om 09:00 uur, start workshop om 09:30, gevolgd door een lunch van 12:30 – 13:30 uur
  • Locatie: Bushuis/Oost-Indisch Huis, Kloveniersburgwal 48, Amsterdam

Middagprogramma

Tijdens het publieksprogramma in de middag worden de mogelijkheden van interdisciplinaire datawetenschap verkend en wordt dieper ingegaan op de ethische, juridische en sociale aspecten van kunstmatige intelligentie. Op het programma staan o.a. een inspirerende keynote presentatie van Prof. Gabriele Jacobs (Erasmus Universiteit, Rotterdam) over openbare veiligheid en AI, de lancering van het allereerste DSC-onderzoekslaboratorium op het gebied van mensgerichte video-AI (DSC HAVA-Lab), en updates van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van datawetenschap en AI. De dag wordt afgesloten met een netwerkborrel.

• Tijd: 13:30 -18:30 (inloop om 13:30, start programma om 14:00, netwerkborrel om 16:45)
  • Locatie: KNAW, Het Trippenhuis