Kerngegevens van evenement Inleiding programmeren met Python, Unix Shell en Git
2 juni 2023
Vrije Universiteit (VU), Hoofdgebouw (De Boelelaan 1105), Kamer 01A32
Markus Spiske Unsplash

De UvA Bibliotheek organiseert in samenwerking met de Vrije Universiteit een 4-daagse cursus voor onderzoekers en masterstudenten van de UvA en VU die willen kennismaken met de beginselen van programmeren met Python, Unix Shell en Git.

Tijdens deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

• Programmeren met Python

• Unix Shell

• GitHub

Er is geen voorkennis vereist. Deelnemers ontvangen links voor het downloaden van Open Source software voordat de workshop start.

De aanpak van de cursus is gebaseerd op The Carpentries; een wereldwijde organisatie van onderzoekers, programmeurs en kenniswerkers die hun collega's op een laagdrempelige manier lesgeven in data- en softwarevaardigheden.

Praktische informatie

De workshop wordt kosteloos aangeboden. Lunch is niet bij de workshop inbegrepen, dus neem je eigen lunch mee. Voor koffie en thee wordt gezorgd.

Datum en tijd

Deze workshop vindt plaats op vier opeenvolgende dagen
Startdatum: dinsdag 30 mei 2023
Einddatum: vrijdag 2 juni 2023

Tijd: 09.30 - 14.30 (dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag)

Vrije Universiteit (VU), Hoofdgebouw (De Boelelaan 1105), Kamer 01A32

Aanmelden

Bij aanmelding verklaar je je akkoord met de The Carpentries Code of Conduct. Bij overintekening wordt een selectie toegepast op basis van achtergrond en motivatie. Uiterlijk 23 mei ontvang je bericht of je deelname definitief is.