Zoeken naar relevante bronnen op internet en in de bibliotheek. Deze workshop is voor studenten en externe gebruikers van de bibliotheek die hun informatievaardigheden willen vergroten.
Kerngegevens van evenement Wetenschappelijke bronnen vinden
6 februari 2023
11:00 -13:00
Noor Breuning
cursus RefWorks

Doelgroep

Studenten en externe gebruikers van de bibliotheek die hun informatievaardigheden willen vergroten.

Over deze workshop

In deze workshop krijg je tips hoe je snel en efficiënt je weg kunt vinden in de enorme hoeveelheid informatie die via de bibliotheek en op internet beschikbaar is. Met behulp van demonstratie, discussie en oefeningen ontdek je hoe je

• relevante databases kiest
  • publicaties over een onderwerp vindt zonder teveel irrelevante informatie
  • specifieke publicaties vindt
  • de kwaliteit van de zoekresultaten beoordeelt

Aantal deelnemers

minimaal 7, maximaal 16.

Taal

Deze workshop wordt in het Engels gegeven, tenzij alle deelnemers de voorkeur hebben voor de Nederlandse taal.

Aan de workshop zijn geen kosten verbonden.

UB Universiteitsbibliotheek C0.01 Potgieterzaal