Feedback van docenten

Om Readers in Canvas nog gebruiksvriendelijker te maken, heeft de Bibliotheek onlangs een enquête gedaan onder docenten. Daaruit is waardevolle feedback gekomen. Een aantal verbeterpunten is direct doorgevoerd in de gebruikershandleiding, zoals:

• Een naam van een (andere) docent koppelen aan een (bestaande) lijst
  • Items van een bestaande lijst verplaatsen naar een nieuwe
  • Items verplaatsen binnen een lijst

Daarnaast konden wij zelf in ons systeem verbeteringen doorvoeren, zoals de mogelijkheid om meer informatie voor elk item in de lijst - bijv. auteur(s)) – toe te voegen.

Voor andere verbeterpunten zijn we in overleg met de leverancier.

Gelukkig waren er ook veel positieve reacties. Docenten vinden het prettig dat ze direct in de Canvasomgeving kunnen werken aan een reader of lijst en dat er automatisch een auteursrechtencheck door de Bibliotheek wordt gedaan. Studenten blijken het prettig te vinden om een geprinte reader mee te kunnen nemen naar de cursus of een praktikum.

De doorlooptijd van een geprinte reader is gemiddeld vijf werkdagen voor de auteursrechtencheck en vijf werkdagen voor het printen door leverancier Canon. Docenten zullen dus rekening moeten houden met deze termijn in de voorbereiding van hun cursus.

Meer informatie over Readers in Canvas

Wij hopen dat docenten het komend studiejaar veel gebruikmaken van Readers in Canvas. Alle benodigde informatie is te vinden op de site; voor het toevoegen van items aan een lijst is een handleiding in powerpoint beschikbaar. Tijdens de Library Summer School wordt een workshop gegeven over Readers in Canvas. Kom je er niet uit of heb je vragen of opmerkingen, dan kun je contact opnemen met de Bibliotheek via auteursrecht@uva.nl.