De eerste betonstort van de keldervloer ten behoeve van de toekomstige kelder van de nieuwe UB is gepland op maandag 7 december. Dit is een nieuwe mijlpaal voor de bouw van de Universiteitsbibliotheek. In totaal vinden tussen november 2020 en april 2021 circa zes stortdagen plaats. De werkzaamheden tijdens deze stortdagen vinden deels plaats binnen de reguliere werktijden en deels daarbuiten. Dit betreft een proces wat onafgebroken dient plaats te vinden en waar afwijkende transporttijden bij plaatsvinden. Zowel de betonstort overdag als het afwerkingsproces in de avond kunnen een verhoogd geluidsniveau met zich meebrengen. Lees meer over het proces in het laatste buurtbericht.

Lees het buurtbericht van 25 november of bekijk de voortgangsvideo over het betonproces.

Nieuwsbrief over het hele gebied Universiteitskwartier ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief: Aanmelden.