Van maandag 3 tot en met vrijdag 7 oktober 2022 organiseren de bibliotheken van drie instellingen voor hoger onderwijs in Amsterdam, een Erasmus+ Staff Week. Het thema van dit evenement is: Onderzoek en onderwijs ondersteund door Amsterdamse bibliotheken.

Tijdens de Erasmus+ Staff Week belichten deskundigen van de bibliotheken van de Universiteit van Amsterdam, Hogeschool van Amsterdam en Vrije Universiteit verschillende aspecten van de manier waarop zij onderwijs en onderzoek aan hun respectieve instellingen ondersteunen, en zullen enkele van hun initiatieven en best practices onder de aandacht brengen.

Onderwerpen die centraal zullen staan:

• Onderwijsondersteuning
  • Zichtbaarheid van bibliotheekdiensten en -collecties in leeromgevingen
  • Beheer van onderzoeksgegevens
  • Onderzoeksimpact en valorisatie
  • Hoe realiseer je open toegang in onderzoek?

Voor wie?

Dit evenement is bedoeld voor alle medewerkers in bibliotheken van instellingen voor hoger onderwijs. Professionele kennis van het Engels is vereist.

Inschrijving

Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen, met een maximum van 2 deelnemers per instelling.

Inschrijving is mogelijk tot woensdag 15 juni 2022. De resultaten van de selectie zullen kort na de sluiting van de inschrijving bekend worden gemaakt.

Een meer gedetailleerd programma zal tegen eind juni worden gepubliceerd.