In verband met de aangescherpte maatregelen rondom corona is de Bibliotheek genoodzaakt de deuren te sluiten voor externe leners. Dit geldt minimaal tot en met maandag 15 maart.

Aanvragen materialen en inzien collecties niet mogelijk

Het is voor externe leners niet mogelijk om gedrukte materialen op te vragen uit onze collecties. Ook is het niet mogelijk een publiekspc of een werkplek bij de Collecties Geesteswetenschappen (GW) te reserveren.

Uitleentermijnen worden verlengd

Nog boeken van de Bibliotheek in huis? Geen zorgen, de uitleentermijn wordt automatisch verlengd totdat de Bibliotheek weer open gaat. Overigens blijft het voor externe leners wel mogelijk om boeken te retourneren. Dit kan via de retourbak in de hal van de UB Singel.

Verlenging betaalde lidmaatschappen

Helaas kan de Bibliotheek externe leners de komende tijd niet van dienst zijn. We hopen op uw begrip. Als tegemoetkoming verlengen we de lidmaatschappen van al onze betalende leners met het aantal weken dat de lockdown voortduurt.

Rijksoverheid

De Bibliotheek volgt de maatregelen van de Rijksoverheid. Op de website van de Rijksoverheid is onder andere het volgende te lezen:

"Mogen de bibliotheken van hogescholen of universiteiten open blijven (ook voor studieplekken)? Bibliotheken van instellingen mogen alleen open blijven voor kwetsbare studenten. Aan deze bibliotheken wordt geadviseerd om hierbij te werken met reserveringen."

Uitzonderingen of vragen?

Bent u bezig met wetenschappelijk onderzoek en kan uw werk echt niet wachten tot medio februari? Neem dan contact op met de Bibliotheek via Vraag het de Bibliotheek, dan bekijken we samen met u wat er mogelijk is.

Mocht u nog andere vragen hebben, stel ook deze gerust via Vraag het de Bibliotheek.