In de eerste editie van de LeesclUB op 20 april staat de publicatie bij de tentoonstelling van het Rijksmuseum over Slavernij centraal. Met deze tentoonstelling richt het Rijksmuseum voor het eerst de blik op slavernij in de koloniale periode. De tentoonstelling is te zien zodra de musea weer open kunnen, maar de publicatie ‘Slavernij’is al verschenen.
Kerngegevens van evenement Eerste editie LeesclUB: over de publicatie 'Slavernij'
20 april 2021
20:00 -21:00

Studievereniging Kanvas (Kunstgeschiedenis) is de clUBhost en zal de avond voorzien van een inhoudelijke inleiding en richting. Studenten van alle vakgebieden zijn welkom om mee te praten vanuit hun eigen perspectief en vakgebied. Historicus Karwan Fatah-Black leverde een bijdrage aan de publicatie en is in de clUB aanwezig als VIP.

De eerste aanmeldingen krijgen via de Bibliotheek een korting op de publicatie, dus wees er snel bij.

Aanmelden LeesclUB 20 april: 20.00 – 21.00 uur | online

Kun je niet aanwezig zijn bij deze clUB, houd de agenda in de gaten voor de volgende clUB-avond!

Over de LeesclUB

'Denken met andermans hoofd', noemde de filosoof Schopenhauer lezen al eens. In de LeesclUB steken we de koppen bij elkaar.

In elke editie van de LeesclUB staat een leesbaar werk centraal – een boek, website, kaart, Instagram-feed, etc.- dat alle deelnemers van tevoren zelf bestuderen. De clUB-avond is open voor studenten uit alle vakgebieden zodat het werk vanuit verschillende perspectieven kan worden besproken. Deel je kennis en word verrijkt!

Elke  LeesclUB wordt gehost vanuit het vakgebied dat het meeste aansluit bij het werk dat gelezen wordt. De clUBhost kan een studievereniging zijn, een werkgroep of een individuele student. De clUBhost krijgt ondersteuning vanuit de Bibliotheek voor de voorbereiding van de vorm en inhoud van de avond.

Voor extra verdieping kan er in de LeesclUB ook een VIP worden uitgenodigd; de auteur van het werk of iemand die er nauw bij betrokken is.

Wees welkom bij de clUB!

Zelf een avond hosten?

Wil je zelf een LeesclUB-avond hosten, mail dan naar s.e.rouw@uva.nl.