Vandaag is er een buurtbericht verspreid waarin staat wat de voortgang is van de bouwwerkzaamheden in en rond de Universiteitsbibliotheek (UB). Ook is er een nieuwe schouwronde op 27 november waarvoor de aannemer de omgeving uitnodigt.
Werkzaamheden UB damwanden

Wat zijn de werkzaamheden op dit moment?

Er wordt nog steeds druk gewerkt aan de funderingspalen. Deze werkzaamheden vinden plaats binnenin de 2e chirurgische kliniek en op de locatie van de nieuwbouw. Ook gaat de aannemer verder met het drukken van de damwanden. Op de Binnengasthuisstraat is het grootste gedeelte van de damwand klaar. Ditzelfde geldt voor de binnenplaats. Komende week richten de werkzaamheden zich op het drukken van damwanden op de Vendelstraat ter hoogte van BG3 / BG5 en het laatste deel in de Binnengasthuisstraat. Daarnaast is Liander nog bezig met de werkzaamheden voor het aansluiten van de tijdelijke trafo (stroomvoorziening). De werkzaamheden verlopen volgens planning, de tijdelijke trafo’s zijn inmiddels in gebruik genomen. Liander rondt nu haar werkzaamheden af en is naar verwachting deze week klaar.

Wat is de planning?

Lees de volledige planning in het buurtbericht.

Uitnodiging schouwronde

De schouwronde vindt plaats op woensdag 27 november. We starten het programma om 16.00 uur op de Vendelstraat 7a en eindigen het programma rond 17.30 uur. Het doel van de schouwronde is om samen met de aannemer een rondje te lopen langs het bouwterrein en met elkaar van gedachten te wisselen over de werkzaamheden en eventuele verbeterpunten. De gemeente en de UvA zijn ook aanwezig om vragen te beantwoorden.

Interesse? Meld u aan!

In verband met de voorbereiding is het prettig te weten hoeveel mensen er komen. Bent u geïnteresseerd? Meld u dan aan bij Ingeborg Kappert, omgevingsmanager van aannemer VSF-VHB. Dit kan door een e-mail te sturen naar ikappert@avecodebondt.nl.

Rondleidingen voor de UvA

Voor medewerkers en studenten van de UvA worden er rondleidingen georganiseerd. Je kunt je opgeven via: