Het duurt nog even voordat de nieuwe Universiteitsbibliotheek (UB) in het Universiteitskwartier gereed is. De 3D video geeft alvast een beeld hoe het zal zijn om rond te lopen in de nieuwe UB. Het indrukwekkende atrium met de bijzondere dakconstructie van staal met glas creëert veel ruimte en is flexibel inzetbaar. De monumentale buitengevel is helemaal gerestaureerd en wordt aan de binnenzijde door het overdekte atrium binnengevel. Ook zie je hoe de voormalige ziekenzalen zijn getransformeerd tot studiezaal en krijg je een kijkje in het UB Café in de nieuwbouwvleugel. De monumentale snijzaal wordt onderwijszaal maar kan ook dienen als filmzaal. Zo gaat het voormalig Binnengasthuis een moderne universiteitsbibliotheek worden.
Het interieur van de nieuwe UB in 3D