Vijftien studenten hebben voor het vak Placemaking onderzocht wat de kansen en mogelijkheden van het UK zijn om de plek waardevoller te laten zijn voor de binnenstad. Zij deden dit in opdracht van VOLBG, Stadsdeel Centrum, UB UvA en Waalse Kerk, die elke een eigen uitdaging hebben in dit gebied. Op dit moment werken de studenten aan het ontwerpen van de interventies welke op vrijdag 28 mei worden gepresenteerd aan genodigden met een COVID-proof programma.

Door de COVID-maatregelen zijn er weinig mogelijkheden geweest om te toetsen wat studenten, medewerkers, bewoners en andere gebruikers in het UK van de analyses en ideeën vinden. Daarom hoopt de organisatie van het vak Placemaking de mensen de ideeën in de praktijk te laten aanschouwen door een aantal genodigden.

Meer informatie

Bekijk de uitdagingen van de opdrachtgevers in de eerdere berichtgeving: Placemaking Universiteitskwartier: de kick-off

Meer informatie over het Placemakingsproces: placemakingamsterdam.nl
De bijdragen van het vak verschijnen na 28 mei op deze website. Het beeldmateriaal gemaakt door de studenten en fotograaf Boudijn Uythof zal na 28 mei op een vaste plek op het BG-terrein te zien zijn.

Contact: