Dat kan je helpen om inzicht te krijgen op welk moment mensen stoppen met kijken en hoe effectief je kennisclip is bijvoorbeeld. Om je snel op weg te helpen en bekend te maken met de mogelijkheden van Kaltura worden er online trainingen (45 minuten) aangeboden. Hierin ga je zelf met behulp van praktijkvoorbeelden aan de slag.

Quizz resultaten en Analytics

Iedereen die een video plaatst in Kaltura heeft de mogelijkheid om in te zien hoe deze video wordt bekeken aan de hand van de Analytics functie. Dit betekent concreet dat docenten en studenten die Owner of Co-Editor zijn van een video op een globaal niveau inzicht hebben in het kijkgedrag van de kijkers, de kijkers zelf hebben deze mogelijkheid niet

Screenshot

Anonimisering

Vanuit privacyoverwegingen zijn de Analytics geanonimiseerd zodat bijvoorbeeld een docent of een collega-student bij een peer review opdracht, niet kan zien hoe vaak of hoe lang een video bekeken wordt door een individuele student en vanaf welke locatie dat gebeurd.

Bij Analytics in Kaltura vind je globale en detail informatie over hoe jouw eigen video’s bekeken worden. Dit biedt onder andere inzicht hoe vaak en hoe lang een kijker jouw video bekijkt, hoeveel kijkers er zijn, vanaf waar ze kijken en welk deel je video het best bekeken wordt.

In het geval van een videoquiz kan je als docent de individuele resultaten van de quizzes inzien bij Kaltura Analytics. Indien je de videoquiz aanbiedt in een Canvas Assignment kun je hier het Canvas Gradebook voor gebruiken.

Let op:
De antwoorden van de open vragen zijn enkel in het Kaltura Analytics onderdeel te bekijekn en niet in het Canvas Gradebook. Kijk voor meer informatie op deze Kaltura help-pagina.

Screenshot

Uitfasering Streaming Media Dienst

Kaltura is de opvolger van Streaming Media Dienst. Al het actuele materiaal dat nog in gebruik is op de Streaming Media Dienst dient gemigreerd te worden naar Kaltura. Dit migratietraject moet uiterlijk aan het einde van het eerste kwartaal van 2021 afgerond zijn. Meer informatie hierover volgt in november.

Vragen?

Neem een kijkje bij de veelgestelde vragen over Kaltura. Staat je vraag er niet tussen? Dan kun je contact opnemen met de Servicedesk ICT Services via servicedesk-icts@uva.nl.