Op 20 oktober 2020 heeft het College van Bestuur het Concept Instellingsplan voorlopig vastgesteld. Het instellingsplan gaat over de koers van de UvA: wat willen we de komende jaren bereiken en hoe willen we dat gaan doen, gebaseerd op uitdagingen die we op ons af zien komen én op onze drijfveren.

Het Concept Instellingsplan is op 23 oktober voor instemming aangeboden aan de Gezamenlijke Vergadering van de Centrale Ondernemingsraad (COR) en de Centrale Studentenraad (CSR). Definitieve vaststelling wordt voor het einde van het jaar verwacht.

Op verschillende momenten en manieren hebben medewerkers en studenten meegepraat, feedback gegeven en bijgedragen aan de invulling van het instellingsplan. In de fase van instemming en goedkeuring verloopt de inspraak via de medezeggenschap (COR en CSR). In de faculteiten wordt intussen gewerkt aan de Facultaire Strategische Plannen. Informatie over gesprekken die gevoerd worden over deze plannen loopt via de faculteiten.