Onderzetter met daarop het logo van The UvA Create a Course Challenge

Hoe kan volgens jou het onderwijs het beste worden georganiseerd? Welke onderwerpen en werkvormen zouden er aan bod moeten komen en welke rol spelen studenten en docenten hierbij? Met de UvA Create a Course Challenge word je als student uitgedaagd om buiten de gebaande paden te treden en na te denken over hoe onderwijs leuk, uitdagend en betekenisvol kan zijn. Het IIS wil met deze uitdaging studenten een actieve rol laten spelen bij het beïnvloeden van de manier waarop het onderwijs wordt uitgevoerd bij het instituut en daarmee binnen de UvA.

Word student-assistent bij jouw eigen vak

De challenge staat open voor alle UvA-studenten, zowel bachelor als master, nationaal en internationaal en bestaat uit drie rondes. In de eerste ronde dien je je idee in, in de tweede ronde werk je dit idee uit en in de derde ronde pitch je je idee voor de jury. Uiteindelijk wordt er één winnaar gekozen waarmee het IIS aan de slag gaat tot het daadwerkelijk ontwikkelen van het vak. Het winnende vak start uiteindelijk in het najaar van 2021, met de winnende student aangesteld bij de UvA als student-assistent.

'Studenten zonder grenzen'

Centraal binnen de challenge staat het feit dat grenzen overstegen worden. Niet enkel tussen studenten en docenten, of faculteiten en disciplines, maar ook tussen de academische wereld en de maatschappij.

Meer informatie

Kijk op op de website voor meer informatie en hoe je jouw idee kunt inzenden: uva.nl/createacourse