
De Bibliotheek wil de collecties en diensten gebruiksvriendelijker en toegankelijker maken voor de UvA-gemeenschap. Een app biedt gebruikers de mogelijkheid om onderweg actuele informatie op te zoeken.
Om die reden koos de Bibliotheek het Ex Libris Mobile app-platform als basis voor een app die tegemoetkomt aan de specifieke behoeften van studenten en medewerkers van de UvA. Met de app hoef je maar één keer in te loggen. Alle diensten die via de app toegankelijk zijn herkennen je eerdere inlog via je UvAnetID.
Snel een studieplek vinden
In de nieuwe app vind je de actuele openingstijden en lees je waar je één van de meer dan 4500 studieplekken van de Bibliotheek kunt vinden. Ook kun je zien of er een studieplek met PC beschikbaar is.
Als je samen met andere studenten aan een paper of onderzoeksproject werkt, kun je een vergaderruimte via de app reserveren via de link met het reserveringssysteem Mapiq.
Boeken ophalen en meldingen
Zodra je de Library Mobile app op je apparaat hebt gedownload en hebt ingelogd, heb je altijd toegang tot je eigen account in CatalogusPlus
Als je de app toestemming geeft om meldingen te versturen, krijg je meteen bericht wanneer een door jou aangevraagd boek klaarligt, en word je er tijdig aan herinnerd wanneer je je boeken moet terugbrengen.
Vraag het de bibliotheek
Heb je een vraag voor de bibliotheek? Vanuit de Library Mobile-app kun je eenvoudig een WhatsApp-bericht aan de bibliotheek sturen of telefonisch contact leggen.
Download de app
Je vindt de app in de Google Play Store of Apple Store. Zoek naar “Ex Libris Library Mobile”. Na installatie kies je “UvA University Library” onder “Select Institution”.
Nog vragen? Of suggesties voor de app? Neem dan contact op met de Bibliotheek.