Aanvragen en lenen tijdelijk niet mogelijk
23 mei 2019
Van 27 mei tot 5 juni stapt de Bibliotheek over naar een nieuw bibliotheeksysteem. In deze periode is de dienstverlening beperkt. Lees wat in welke periode wel en niet mogelijk is.
Data | Wat kan niet? | Wat kan wel? |
22 - 26 mei | Boeken/Tijdschriften aanvragen voor afhaallocatie Bushuis |
Alle overige dienstverlening |
27 - 28 mei | Boeken/Tijdschriften aanvragen uit het boekendepot en van alle andere locaties |
Alle overige dienstverlening |
29 mei - 4 juni | Aanvragen, lenen, verlengen, reserveren van boeken, tijdschriften en overige gedrukte materialen |
|
5 juni | Alle dienstverlening weer beschikbaar |
* Aangevraagde boeken van andere bibliotheken kunnen pas vanaf 5 juni worden opgehaald. Je ontvangt bericht zodra het boek voor je klaarligt.
Voor meer informatie zie de veelgestelde vragen hieronder. Ook kun je contact opnemen via Vraag het de Bibliotheek, of ga naar een bibliotheekbalie.
Vraag 1:
Heb ik nog toegang tot digitale tijdschriftartikelen, e-books en databases?
Ja, dit blijft allemaal beschikbaar gedurende de overstap.
Vraag 2:
De uitleentermijn van mijn boek verloopt op 30 mei. Kan ik nog verlengen in de periode van 29 mei tot 5 juni?
Nee, je kunt niet zelf verlengen. Verleng je boeken voor 29 mei of anders vanaf 5 juni. Eventuele boetes zullen niet verder oplopen.
Vraag 3:
Ik heb boeken nodig uit een open collectie. Kan ik die lenen?
Nee, van 29 mei tot 5 juni is lenen niet mogelijk. Je kunt wel het materiaal ter plekke raadplegen, kopiëren of scannen.
Vraag 4:
Ik heb boeken gereserveerd en bericht gehad dat ze klaarstaan. Kan ik deze nog ophalen?
Je kunt boeken nog ophalen tot en met 28 mei. Daarna blijven ze gereserveerd staan tot en met 12 juni. Je kunt ze weer ophalen vanaf 5 juni.
Vraag 5:
Ik heb een boek gereserveerd dat uitgeleend is. Blijft mijn reservering staan?
Nee, helaas kunnen we deze reservering niet overzetten naar het nieuwe systeem. Wij raden je aan vóór 29 mei een screenshot/foto te maken van je reserveringen (My Requests) en deze vanaf 5 juni opnieuw aan te vragen in CatalogusPlus.
Vraag 6:
Blijven mijn “Saved items” in CatalogusPlus bewaard in het nieuwe systeem?
Nee, helaas kunnen we deze “Saved items” niet overzetten naar het nieuwe systeem. Wij raden je aan een screenshot te maken maken van je bewaarde titels en deze vanaf 5 juni opnieuw te bewaren in CatalogusPlus.
Vraag 7:
Waarom stapt de Bibliotheek over naar een nieuw systeem?
Op het huidige systeem geeft de leverancier over een paar jaar geen ondersteuning meer. Daarnaast kunnen wij met het nieuwe systeem onze collecties beter beheren.
Vraag 8:
Waarom stapt de Bibliotheek niet over in de zomer? Dan geeft het veel minder overlast.
Helaas wordt het tijdstip van overstappen bepaald door onze leverancier. Daar kunnen we niet in kiezen.