We gebruiken verschillende perspectieven en mogelijke spanningen als vertrekpunt om kritisch denken te stimuleren, analytische vaardigheden te ontwikkelen en creatieve oplossingen te bedenken. Hoe kunnen kaarten bijdragen aan een beter begrip van de wereld en onze studenten betere wereldburgers maken? Cartografische kennis of ervaring is niet nodig om deel te nemen.
Na afronding van deze workshop:
- Weet je hoe je een inclusieve leeromgeving kunt creëren in de collegezaal door het Mixed Classroom Model toe te passen.
- Beschik je over instrumenten om het leerproces van studenten te versterken door je samenwerking met hen te verbeteren en met ze in dialoog te staan.
- Weet je hoe ons wereldbeeld (ten dele) wordt bepaald door kaarten en welke (digitale) kaarten, instrumenten en methodes kunnen bijdragen aan een inclusiever wereldbeeld.
Workshop instructeurs
- Lucho Rubio Repáraz (Onderwijsspecialist & Trainer – Centre for Teaching and Learning VU)
- Jeroen Bos (Curator kaarten – Bijzondere Collecties, Universiteitsbibliotheek VU)
Deze workshop is onderdeel van de Library Academy voor docenten. Bekijk hier het hele programma.