Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Verschillen tussen studenten zijn geen obstakel, maar juist een kans om de leerervaring te verrijken. In deze workshop verken je het Mixed Classroom Model van VU Amsterdam en ga je direct aan de slag met (oude) kaarten uit de Bijzondere Collecties van de Universiteitsbibliotheek VU.
Kerngegevens van evenement Verken het Mixed Classroom Model met kaarten
Datum
22 januari 2026
Tijd
13:30 -14:50

We gebruiken verschillende perspectieven en mogelijke spanningen als vertrekpunt om kritisch denken te stimuleren, analytische vaardigheden te ontwikkelen en creatieve oplossingen te bedenken. Hoe kunnen kaarten bijdragen aan een beter begrip van de wereld en onze studenten betere wereldburgers maken? Cartografische kennis of ervaring is niet nodig om deel te nemen. 

Na afronding van deze workshop: 

  • Weet je hoe je een inclusieve leeromgeving kunt creëren in de collegezaal door het Mixed Classroom Model toe te passen. 
  • Beschik je over instrumenten om het leerproces van studenten te versterken door je samenwerking met hen te verbeteren en met ze in dialoog te staan. 
  • Weet je hoe ons wereldbeeld (ten dele) wordt bepaald door kaarten en welke (digitale) kaarten, instrumenten en methodes kunnen bijdragen aan een inclusiever wereldbeeld. 

Workshop instructeurs

  • Lucho Rubio Repáraz (Onderwijsspecialist & Trainer – Centre for Teaching and Learning VU) 
  • Jeroen Bos (Curator kaarten – Bijzondere Collecties, Universiteitsbibliotheek VU) 

Deze workshop is onderdeel van de Library Academy voor docenten. Bekijk hier het hele programma