Er is steeds meer vraag naar data-gedreven onderzoek om antwoorden te vinden op complexe vraagstukken. De meest gebruikte programmeertalen voor data-analyses zijn Python en R. Als je wil starten met Python is dit de workshop voor jou!
Kerngegevens van evenement Inleiding programmeren met Python, Unix Shell en Git
14 november 2023
Einddatum
17 november 2023
Online via Zoom of Teams
Markus Spiske Unsplash

Op dinsdag 14 november t/m vrijdag 17 november organiseert de Bibliotheek UvA in samenwerking met de Vrije Universiteit (VU) een cursus van vier dagen voor onderzoekers en masterstudenten van de UvA en VU die de beginselen willen leren van programmeren met Python, Unix Shell en Git. De opzet van de cursus is gebaseerd op The Carpentries; een wereldwijde organisatie van onderzoekers, programmeurs en kenniswerkers die hun collega's op een laagdrempelige manier lesgeven in data- en softwarevaardigheden.

Tijdens deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

• Programmeren met Python

• Unix Shell

• GitHub

Voor deze curus is geen voorkennis vereist. Deelnemers ontvangen links voor het downloaden van Open Source software voordat de workshop start. De cursus is in het Engels.

Bij volledige deelname wordt een SURF Edubadge verstrekt, een digitaal certificaat en bewijs van deelname dat gedeeld kan worden op je LinkedIn of CV.

Praktische informatie

De workshop wordt kosteloos aangeboden. Lunch is niet bij de workshop inbegrepen, dus neem je eigen lunch mee. Voor koffie en thee wordt gezorgd.

Datum en tijd

Deze workshop vindt plaats op vier opeenvolgende dagen

Startdatum: dinsdag 14 november 2023
Einddatum: vrijdag 17 november 2023
Tijd (alle dagen): 09.30 - 14.30

Deze workshop vindt online plaats via Teams of Zoom.

Aanmelden

Bij aanmelding verklaar je je akkoord met de The Carpentries Code of Conduct. Bij overintekening wordt een selectie toegepast op basis van achtergrond en motivatie. Uiterlijk 10 november ontvang je bericht of je deelname definitief is.