In deze workshop ga je aan de slag met het maken van een vrij toegankelijk studieboek ('open tekstboek') voor je studenten. Studieboeken of lesboeken zijn duur. Toch worden studenten vaak geacht deze aan te schaffen, ook als hierin vooral de basisprincipes worden uitgelegd. Steeds meer docenten hergebruiken daarom bestaande online ‘open textbooks’, of maken deze zelf.
Kerngegevens van evenement Open textbook maken
6 april 2023
14:00 -16:00
Shutterstock J. Rose

Na succesvolle afronding van deze workshop:

• Ken je de belangrijkste voor- en nadelen voor creatie en hergebruik van open textbooks;
  • Kun je bestaande open textbooks vinden in diverse databases en zoekmachines;
  • Ken je de basisprincipes voor het maken van een open textbook;
  • Kun je met de tool ‘Wikiwijs Maken’ zelf een textbook maken.
  • Tijdens deze workshop worden korte instructies en toelichting afgewisseld met actieve opdrachten.

Voor wie

Voor UvA- en HvA-docenten.

Aantal deelnemers

Minimaal 4 deelnemers.

Aan de workshop zijn geen kosten verbonden.

Deze workshop wordt gegeven in het Wibauthuis, WBH 02A02.