Importeer en organiseer referenties in RefWorks en gebruik ze als literatuurverwijzingen in je teksten. Workshop bedoeld voor studenten, onderzoekers, docenten en alumni van de Universiteit van Amsterdam.
Kerngegevens van evenement Citeren met RefWorks
7 februari 2023
13:00 -15:00
Noor Breuning
RefWorks workshop Universiteitsbibliotheek

Studenten, onderzoekers, docenten en alumni van de Universiteit van Amsterdam.

Over deze workshop

Wil je overzicht houden over je literatuurreferenties? Als je met de citatiemanager RefWorks een eigen online literatuurbestand aanlegt, wordt het maken van verwijzingen en bibliografieën heel eenvoudig.

Na succesvolle afronding van deze workshop kun je:

• persoonlijke bibliografische databases maken en beheren;
  • literatuurgegevens opslaan in je eigen RefWorks-bestand, en
  • bij het schrijven van publicaties consistent verwijzen naar literatuur, met behulp van je persoonlijke RefWorks-bestand.

Praktische oefeningen en demonstratie worden afgewisseld.

Andere citatiemanagers zijn Mendeley en Zotero. Sta je voor de keuze, dan is hier een overzicht van voor- en nadelen van elke citatietool (PDF)

Als je geen ervaring hebt met het zoeken in de databases van de Bibliotheek kun je beter eerst de workshop Wetenschappelijke bronnen vinden volgen.

Aantal deelnemers

Minimaal 7 , maximaal 16.

Taal

Deze workshop wordt in het Engels gegeven, tenzij alle deelnemers voorkeur hebben voor de Nederlandse taal.

Aan de workshop zijn geen kosten verbonden.

UB Universiteitsbibliotheek C1.08 Vondelzaal