Het woord fake news wordt te pas en te onpas gebruikt. In deze workshop ontdek je wat fake news is, en hoe je het kunt herkennen. Je zult ook op een speelse wijze kijken naar je eigen vooroordelen en de rol die ze hebben bij het beoordelen van nieuws. Workshop voor studenten van de Universiteit van Amsterdam.
Kerngegevens van evenement Fake news
13 februari 2023
15:00 -17:00
Harrie van der Meer
Foto: Roman Kraft via Unsplash

Doelgroep

Studenten van de Universiteit van Amsterdam.

Over deze workshop

Na succesvolle afronding van deze workshop:

• ben je je bewust van het bestaan van fake news,
  • ben je je bewust van de invloed van vooroordelen en tunnelvisies bij de beoordeling van nieuws, en
  • kun je Fake news herkennen in sociale en traditionele media.

Na een korte toelichting zul je in deze workshop aan de slag gaan met het analyseren en beoordelen van nieuws.

Aantal deelnemers

Minimaal 4.

Taal

Deze workshop wordt in het Engels gegeven, tenzij alle deelnemers voorkeur hebben voor de Nederlandse taal.

Aan de workshop zijn geen kosten verbonden.

Online training via Teams.